04 augusti 2017

Southbound again

Idag tog jag ett tåg ner till Sveriges tredje största stad för att hälsa på katten Freddie (okej, matte också) och äta frusen yoghurt. Jag gjorde mina crazy cat ladyeliga plikter som var att klia katt på magen, kasta bollar för honom att springa efter och ta alltför många bilder på honom, sen gick vi och upptäckte persisk mat, inhandlade snäcks för film och gick slutligen på utomhusbio en av Malmö stads många parker. 
På väg in till Knudan. Utsikten över sunnet. 
Det här var när jag väntade på bussen och jag blev påmind om att det var regnperiod a.k.a sommar i Sverige. 
Regnbågsflaggor i Malmö stad. 
Freddie ser ut över sitt kungarike - mattes lägenhet. 
På kvällen var vi oh så kulturella och promenerade till Beijers park där det var utomhusbio och filmen Sameblod visades. Vädret skärpte till sig och det höll uppe även om det blåste lite. Filmen var klart sevärd - tre renar av fem. Hela grejen var ganska möjs även om grässmaken (?) gjorde sig till känna efter ungefär en timme.  

Inga kommentarer: