01 juni 2017

What really grinds my gears I

Jag är med i fäjsbok som en alltför stor del av världen, men jag borde sluta hänga där. Jag borde vända om min fomo till jomo. Ty en alltför många saker där liksom... grind my gears
Jag är med i en grupp för människor av samma sort som mig, nämligen engelsklärare. Gruppen är hur nyttig som helst och jag har fått mahassor av tips, råd, stöd och idéer i fråga om planering, undervisning, bedömning och well, det mesta inom yrket. What really grinds my gears är när folk "bidrar" till diskussioner genom att skriva ett inlägg med "följer" istället för att slå på aviseringar för inlägget som normala människor.   
Eller folk som skriver "du har PM". Det ser man väl?! 
Och något annat som liksom really grinds my gears är när jag har glömt att avfölja folk som tycker att det är en bra idé att bidra till klickbeten och "... you won't beleive his reaction" och dylikt kommer upp. Hujeda mig. 
Eller när jag har glömt att avfölja folk som ägnar sig åt att "Tagga någon som..." så att det kommer upp i mitt flöde. 
Oh, eller de värsta: de som hänger på trenden med "@A är skyldig dig en glass nästa gång ni ses"
Blä. 

Inga kommentarer: