10 juni 2017

Schema, hur snabbt tiden går och genitiv-s

Ah just det. Till skillnad från Zlatan fick jag fortsatt förtroende inför hösten från min arbetsgivare och igår kom schemat som ett utskick i mitt fack. Det såg ganska luftigt ut, och jag tror att det finns hopp om nästa läsår. Speciellt nu såhär i juni när det snart är dags för sommarlov. Det är som fredagskänsla när man känner att det mesta är möjligt (till skillnad från tisdag eftermiddag), fast lite förstärkt. 
Herrejistanes, vad snabbt vårterminen gick, förresten. Och mitt sophomore year överhuvudtaget... 

Och för övrigt heter det enligt Svenska skrivregler "Halmstads kommun" eftersom man lägger till ett -s på ortnamn i genitiv. Det händer att namn med ortnamn som slutar på vokal inte får något genitiv-s, som i Malmö stad, men även om man inte alltid uttalar d i Halmstad ska ortnamnet ha ett genitiv-s. 

Inga kommentarer: