14 maj 2017

Eurovision

Igår bakade vi pizza och tittade på det årliga Eurovisiontramset på tv. Jag har för en bra tid sedan insett att det inte är så speciellt längre nuförtiden när det håller på i ett halvår, men jag tittar ändå för att ha något att klaga på.
Dessutom ändrar de ju på saker hela tiden. Det är inte alls som på min tid. Så när någon i sällskapet hade råkat slå på syntolkning tänkte jag att det var ett nytt inslag för i år att de kommenterade numret under själva sångerna. Fast efter att vi hade lyssnat på några länders bidrag blev det lite väl störande. Jag tänkte på förr i tiden när folk klagade på stackars Pekka Heino så fort han öppnade munnen och var på väg att fatta pennan och skriva ett argt brev till den statliga televisionen om att det inte är okej att prata sönder sångerna också. Men äh, sen kom vi på var felet låg. Och efter det kunde vi själva prata sönder sångerna istället.

Inga kommentarer: