11 april 2017

Martes santo: Landed on Ibiza

Idag hoppade vi på ett blått plan, tog en tur förbi Schiphol där vi bytte plan för att sedan hamna på en ö i Medelhavet som bebos av P:s farbror, faster och ibland kusiner. Andra åker nog till ön för parday, men jag är för gammal. 
Nåväl. Först lite kaffe med farbror och kusin som hade plockat upp oss på flygplatsen. Café con leche, jag har saknat dig. Senare på kvällen gick vi och åt. Eftersom jag har alltför många högskolepoäng i spanska anser jag mig vara bättre än att äta på ställen vars menyer finns på diverse olika språk eller innehåller bilder på maten. Det gick sådär med det kravet idag, men P fick i alla fall testa på tapas. 


Utsikt från hotellet. Ganska okej, va? 

Strandpromenad vid Playa Figueretas

Playa Figueretas 
Språkkunnig lokalbefolkning! 

Inga kommentarer: