11 mars 2017

Bilder och reflektion över säsongen som gick

Och så var ytterligare en hockeysäsong förbi. Eller, vår säsong slutade förra helgen när vi spelade mot Skövde borta. Även om vi kom sist det här året också var vi inte lika dead last som tidigare år och en viss utveckling har faktiskt skett. Vi tog hela fem poäng i och med att vi vann en match och spelade lika två gånger. Det är fyra poäng mer än förra året. Och vi hade inte sämst målskillnad i serien.

Här är några bilder mig mig när jag spelar hockey, eller Bambi på hal is om man hellre vill kalla det så. Mitt facit blev åtta spelade matcher, en assist, ett mål och inga utvisningsminuter. Jag brukar ju alltid ha som mål inför varje match att göra ett Gordie Howe-hattrick men hittills har det aldrig blivit av. Den här säsongen fick jag i alla fall åstadkommit de två första grejerna även om det var utspritt över flera matcher.
Jag på jakt efter svart gummitrissa. Antagligen sker spelet på en helt annan sida av isen. Jag brukar inte ha så bra koll.
Fast kolla... Jag har faktiskt börjat titta upp innan jag skickar iväg pucken långt bort till ett annat posnummerområde... Det börjar ta sig.

Är inte helt säker på vad jag försöker göra här.

Inga kommentarer: