17 december 2016

Knäckebrödsblogg VII

Nu har sista riktiga skolveckan gått, ty nästa vecka blir mest hopp och lek. Jag ska ägna mig åt två saker jag finner viss glädje i att göra, nämligen quiz och skridskor. Tillsammans med kollegor och ett gäng tonåringar.
I veckan har jag utövat myndighet och därefter mest titttat på film. Jag tror att alla var trötta, och mest jag. Och igår var jag på julbord på en restaurang lite utanför stan med vilda västerntema. Maten var god, sällskapet var bra och stämningen var lite som jag tänker mig att det var på de undre däcken på Titanic. Det är spännande att se hur medelålders män blir efter att de har intagit mod i flytande form. 
Oh, förresten. Jag tror att jag har skapat ett rejält monster. Först var det kebabpizzan med pommes. Idag var det en macka med senapssill och gravlax. Wow. 

Inga kommentarer: