14 juni 2016

Getingsommar

Eftersom chicklitböckerna var slut i det privata bibliotek som jag har tillgång hade jag inget annat val än att läsa om ond, bråd död istället. Jag är ganska så mycket rookie i genren deckare och visste inte riktigt vad jag var ute efter, men hittade en bok som jag tyckte verkade spännande, med titeln Getingsommar och skriven av den skotska författaren Denise Mina.
Det är den andra boken i serien (insåg jag efter att jag hade läst typ hälften av boken, men bueno, det gick lika bra att börja med denna) om kriminalinspektör Alex Morrow och handlar om ett mord på en ung och rik kvinna. Och på ett djupare plan handlar boken om ilska och om klasstillhörighet.
Boken var inte riktigt som jag tänker mig en deckare eftersom den inte innehåller någon spänning att tala om, det är ganska tidigt i boken känt vem det är som har mördat, men något fick mig ändå att fortsätta läsa. Fyra identiska fotavtryck av fem.

Inga kommentarer: