17 maj 2016

Ingen kickar fotboll som han

Det var ju inte meningen att jag skulle göra mitt sophomore year det här året utan plugga till något annat. Meen... så fick jag ett erbjudande som var svårt att motstå och sedan veckan efter påsklovet har jag varit tillbaka i lärargärningen. Pluggandet till något annat verkar ha funkat bra att ha vid sidan om ändå. Eller, jag återkommer när jag har fått betyg på examensarbetet. Men bueno, i det här giget ingick det bland annat att utsätta en klass som går sista året på mellanstadiet för nationella prov i engelska och idag har jag sambedömt skrivdelen med kollegor. Det var intressant och lärorikt, som vanligt. Ja, alltså, nu när jag är så rutinerad och har gjort det hela två gånger kan jag säga "som vanligt".
Och när vi satt där och läste och diskuterade insåg jag att om vi hade kört ett drinking game och druckit varje gång namnet på en viss känd person kom upp i elevernas mästerverk... hade jag behövt magpumpas.

Inga kommentarer: