15 februari 2016

Hockey

Jag spenderade morgonen i en av Ottawa stads många ishallar. Ute är det fortfarande typ -25, så man kan säga att vi hängde i ishallen för att värma oss. Fast... det var nog ganska kallt därinne också; tog ett tag innan mina baktassar tinade efteråt.
Mitt facit i matchen var många skott på och utanför mål, inga utvisningsminuter, någon assist och ett mål. Jag väljer att skylla på stickan... Inte van vid den. Men å andra sidan så glömmer jag alltid att jag spelar mot a) män b) från Kanada c) där hockeyn är typ religion.
I ett domarrum någonstans i Kanada. Här har jag hängt massor av gånger förr. Jag brukar sakna mina lagkompisar därhemma; det är för tyst och lugnt här. 
Förebild. Fin Sens-tröja, va?
Efterbild. Mina axelskydd ser ut att komma från en amerikansk fotbollsmatch på sjuttiotalet. Oh, hand me downs... Jag är glad att jag tog med mina egna skridskor i alla fall. 

Inga kommentarer: