06 oktober 2015

Någon sorts tisdag

Lång, händelserik dag. En tur upp till storstan för föreläsningar. Först om ord och hur de är uppbyggda. Jag tror att det kan bli som H sa, att det blir mitt nya fredagsmys att sitta och markera ordgränser. Låd|vin|s|alkohol|ist|er|na.
Sen lite lunch och prat med de  nya kurskamraterna. Efter det en föreläsning om möjliga lösningar och om kollokationer. "Bestrida" och "anklagelser" kollokerar ganska bra, ändå.
Sen hemresa i sällskap med Grapes of Wrath. Och på vägen till bussen träffade jag en gammal bekant som jag fick det senaste skvallret från.
Hem, och leta fram mina kompisar Ben och Jerry från frysen och ägna mig åt att översätta nästan allt du behöver veta för att besöka Machu Picchu. Jag brukar inte kunna vara språkpolis på det tredje språket, men den där texten lämnar ganska mycket att önska.
Och till sist lite hockey, sådär på kvällskvisten på den sista träningstiden. Dålig musik i omklädningsrummet, men i sällskapet helt okej. Stundtals.

Inga kommentarer: