20 augusti 2015

Om risoni och ett organiserat hem

Ikväll kom någon annan på besök och även vi åstadkom ett kulinariskt mästerverk som kan beskådas på bilden ovan.
De senaste dagarna har jag ägnat  mig åt att organisera min crib, och i den utmaningen som det innebär har jag gjort en massa saker som jag antar att jag kommer att tacka mig själv för senare. Förhoppningsvis. En del av denna utmaning gick ut på att rensa kyl, frys och skafferi. Och híjole, som man säger i Mexiko, vad många spännande saker jag har hittat!
En i synnerhet intressant sak som jag hittade var ett paket risoni. Jag funderade på var det kom ifrån, försäkrade mig om att utgångsdatumet inte sammanföll med när Sverige fick vara med i VM senast och funderade också på vad jag kunde göra med den här uppfinningen som är någon blandning mellan ris och pasta. Lösningen blev att leta upp allt annat medelhavsområdeaktigt som jag kunde hitta i ovan nämnda köksutrymmen och blanda ihop en sallad. Och resultatet blev ganska fantastiskt, ändå. Who'da thought, liksom.

Inga kommentarer: