22 augusti 2015

Om besvikelse

Näe... Jag saknar ord. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. "Besviken" är nog ett bra ord att använda för att beskriva hur besviken jag är över den här morgonens händelser. Emellertid kan jag inte vara ledsen över det här hur länge som helst, utan jag måste försöka gå vidare på något sätt. Jag kanske inte borde se det här som slutet på något, utan snarare en början på något nytt spännande.
Oftast så blir man ju ledsen för att man minns det förflutna som mycket bättre än vad den faktiskt var, och man föreställer sig framtiden som mycket värre än den kommer att bli. Så nä, jag ska se positivt på det här.

... Och nu kanske mina två läsare (min syster och katten) undrar vad det är för något förskräckligt som kan ha hänt, som har gjort mig så upprörd.

Bueno...  Jag traskade in på den statligt ägda kedja som har monopol för försäljning av alkoholhaltiga drycker i det här landet, köpte lite... well, dryck och... behövde inte visa legitimation! Det har liksom aldrig hänt mig förr, så jag blev så upprörd så att jag funderade på att hytta med käppen åt tanten i kassan och fråga henne vem det var som byggde det här landet.

Men jag höll huvudet kallt, ty ibland måste man göra det. Jag kommer nog över det här.

Inga kommentarer: