08 augusti 2015

Mitt liv som crazy cat lady

Det verkar finnas en dag för de mest oväntade saker, som exempelvis flourtantens dag (1 september), slarvighetens dag (20 februari) och punschrullens dag (7 mars)... Så då är det väl klart att det även finns den internationella kattdagen, som råkar infalla på dagens datum.

Så det måste vi ju såklart uppmärksamma, i och med att jag är matte till en väldigt stilig hankatt. Han heter Sidney och är runt två år gammal. Han tycker om att titta på fåglar, äta tonfisk (ja, alltså, äta det mesta egentligen), jaga bollar, spela tassboll och leka gömma saker undan mattor. Trots att jag har införskaffat en imponerande samling leksaker till honom tycker han att det är mycket roligare att ta mina saker och putta dem med tassarna eller bära iväg med dem i munnen. Extra populärt tycks pennor, hårsnoddar och vissa hygienartiklar vara.

Jag minns inte riktigt hur livet innan jag blev kattmamma var, när det var alarmet på mobilen som väckte mig och inte nafsande på armbågar eller anklar. Eller när jag hade intakta tapeter i lägenheten... Eller när tresekundersregeln när jag tappade mat fortfarande gällde...

... But I wouldn't have it any other way. Han kommer undan med det mesta, för han är ju så söt.... Och renlig.


Inga kommentarer: