10 juli 2015

Sista dagen på andra sidan dammen

Jag hade en bra sista dag på andra sidan dammen. Först packade jag ihop alla mina saker och insåg att jag har för mycket kläder innan jag traskade bort till South Keys för en kaffedejt på en välkänd amerikansk kedja med överpriser. Lite skvaller med Sue och koffein i solen innan hon var snäll (som vanligt) och körde mig till Findlay Creek där mina favoritpojkar bor. Tillsammans uppförde vi mästerverk med byggklossar och funderade hur vi kunde bygga torn som inte var wiggly. Och medan de hade vattenkrig med sin pappa och grannens unge bakade deras mamma och jag en smaskig morotskaka. Sen klämde vi alla in oss i en svart van och åkte hem till föräldrarna på Killdeer Bay för den sista måltiden som var caterad av Gabriel Pizza. Sedan lite lek med Lego innan det var dags att säga hejdå till pojkarna.
Och efteråt, när tystnaden hade lagt sig (de har ganska mycket energi, de där) satt vi ute på altanen och skålade för de snabbaste två, nästan tre veckorna någonsin, pratade minnen och gjorde planer innan vi åkte till YOW.
Vägen över dammen gick ganska snabbt och smärtfritt och fjorton timmar senare var jag hemma hos el Sid igen.
Nu: Urlaub vom Urlaub.

Inga kommentarer: