19 juni 2015

Ett hopp över Atlanten

Efter lite springande från den ena gaten till den andra på Heathrow (en timme kanske var lite tight med tid i mellan ändå) så hamnade jag på en Air Canada flight till Montréal.
På vägen över Atlanten sysselsatte jag mig med att bland annat botanisera lite bland flygbolagets entertainment system och titta på El amor y otras historias (en helt okej argentinsk-spansk samproduktion som får fem manuskript till romantiska komedier av fem), läsa lite samt titta på några avsnitt ur Modern Family och Fresh off the Boat.
Andra intressanta saker som hände var att tanten i jämte mig spenderade nästan två timmar med att äta sin middag, från klockan 15.43 när maten kom, till klockan 17.36 när personalen redan hade varit förbi med skräplådan två gånger och hon gick till galleyt med sin bricka själv. Hur är det ens möjligt?
Och sen hittade jag ett intressant reportage i tidningen enRoute om raggarkulturen i Sverige.
... Och Montréal såg väldigt fint ut från flygplansfönstret. Jag får åka dit någon gång och upptäcka lite mer än flygplatsen.

Inga kommentarer: