15 maj 2015

White Trash Etiquette: The Definitive Guide to Upscale Trailer Park Manners av Dr. Verne Edstrom, Esq.

"Jag har en present till dig!" sa tant Johanna när hon kom på besök under helgen, och det visade sig vara en självhjälpsbok med ett långt namn (se rubrik, jag orkar inte skriva titeln igen) skriven av en WT-guru. Color me happy! Kära bok, var har du hållit hus hela mitt liv?
Det här mästerverket lär dig allt du behöver veta för att du ska kunna leva ett värdigt liv som släktet WT; vilken brudklänning man ska ha på sig för att bäst dölja en preggas bump, på vilken sida vilka släktingar ska sätta i kyrkan när man gifter sig med sin kusin, vilket lag man ska heja på och inte heja på baserat på deras namn, vilken bil som är okej att köra och vilken som inte är det, vilka jobb som är 'värdiga' och vilka som är 'fruity', 'sissy', 'wussy' och så vidare.
Bland de mest intressanta sakerna som jag lärde mig är att rednecks och WT inte nödvändigtvis är samma sak, vad man kan använda en hockeyklubba till (utöver det jag redan visste), samt hur man bäst underhåller sin gisslan när man rånar en convenience store.
Ett mästerverk, som sagt, som får tre fall av DUI med kompisens bil av fem.

Inga kommentarer: