01 mars 2015

En weekend i Göteborg med bejbsen

Även om vi kom hem poänglösa från vårt äventyr och bara lyckades göra två mål när vi släppte in många fler, så tyckte jag ändå att det var en trevlig helg.
I fredags kväll åkte vi upp till en ishall i Kortedala där vi skulle spela match mot Göteborg. Coachen skickade ett sms i vilket vi fick reda på laguppställningen och jag fick reda på att jag skulle vara back tillsammans med en speciell tjej i laget. Jag sms:ade min glädje över de goda nyheterna, varpå hon sa att vi ju även skulle dela säng. Men sen rättade hon sig och sa "rum, menar jag". Jag tror att det var en så kallad freudiansk felsägning.

Till slut kom vi fram till en Isdala, där matchen skulle spelas, en liten stund innan nedsläpp. Det var en ganska tung match som vi aldrig riktigt kom in i och vi förlorade med något tvåsiffrigt.

Men vi släppte den förlusten ganska snabbt och åkte till en amerikansk hamburgerrestaurang för att  avnjuta en näringsrik måltid tillsammans. Jag tog en promenad på den vilda sidan och beställde något annat än deras mest sålda hamburgare, för en gångs skull. Många skratt senare begav vi oss till vandrarhemmet där vi skulle spendera natten. På grund av att vi inte ville köra mot enkelriktat så kom bilen jag åkte i dit lite senare. Men med rent samvete.

Jag och mina roomies hittade vårt rum och somnade ganska snabbt. Det visade sig att jag och min backpartner faktiskt också blev sängpartners. Vi delade en 90-säng, och hon sov ovanpå mig. På andra våningen. Senare fick jag reda på att hon hade varit vaken till klockan sex och hon berättade den glädjande nyheten att jag inte snarkar. Det har jag alltid undrat över.

Sen åt vi frukost tillsammans och åkte sedan till ett shoppingcenter i en förort till Sveriges andra största stad. Vi gamlingar köpte ett Yatzy-spel och satte oss ned för att spela det tills det var dags att åka till nästa match.

På vägen till Vårgårda åt vi lunch ihop på en lite sådär halvsketchy vägkrog. En av tjejerna i laget blev "addad" på diverse sociala medier av domaren från gårdagens match. Vi andra ansåg det vara lite läskigt, men samtidigt undrade vi varför vi inte blev "addade".

När vi kom till Vårgårda tog vi en promenad runt området och spelade lite fotboll. Det gick väl sådär, men vi lyckades ju bättre med uppvärmningen inför denna matchen än den mot Göteborg. Det var säsongens sista match och jag var väldigt sugen på att göra mål. Och på kexchoklad, som vi brukar få när vi lyckas med det.

Första perioden vann det andra laget med 5-0 och pucken studsade inte riktigt vår väg då heller. Andra perioden var lite mer spännande för min del, i och med att jag fick se pucken trilla in där i nätmaskorna efter en assist från ingen mindre än Carro. Och sen var det en tant i det andra laget som dök, så jag fick sitta två minuter på andra sidan bänken för cross checking. Whatevs. Det blev nästan ett Gordie Howe hat-trick, som ju brukar vara mitt mål för varje match.

... Och i tredje släppte vi in fyra mål till, så det blev till slut 9-1 mot laget som vann serien. Men vi hade kul i alla fall. Och vi har utvecklats ganska mycket den här säsongen.

Efteråt var jag tvungen till att fråga domaren, en lady ref på ungefär 50 år, om hon hade snap chat. Det hade hon inte, och det blev lite pinsamt. Men som tur var kunde vår lagledare släta över det. Tack.

Så... mitt facit den här säsongen blev tio spelade matcher och ett mål. Sen hamnade jag på en hedrande elfteplats i statistiken för flest utvisningsminuter i serien. Åtta stycken.  

Inga kommentarer: