14 februari 2015

Fifty Shades of Grey

Så igår var jag på bio med ett gäng kollegor, inklusive la jefa. Jag trodde att vi skulle se Paddington, men det visade sig att de hade bokat biljetter till en film som hette Fifty Shades of Grey. Och det var minsann inte en filmatiserad färgkatalog.

Hmn, nä men när jag hade läst boken så skrev jag att ska man göra något, så ska man göra det rejält. Och en cuanto a la película, så är jag av samma åsikt. Men jag tror inte att mina förväntningar var speciellt höga. Jag menar, hur spännande kan det egentligen bli när filmen är rated r?
Något positivt med filmen var i alla fall att den lockade till en del skratt. Det är tur att skaparna inte har tagit boken på alltför stort allvar, i alla fall.

... Så den får två gråa slipsar av fem. Lite underhållning ändå.

Inga kommentarer: