21 december 2014

ullared

jag tog på en mig en t-shirt med texten "good girl gone bad" idag, för det där gula varuhuset i de halländska skogarna gör något speciellt med humöret.
här är söndagar inte heliga utan de har öppet i stort sett som vanligt. vi var där ungefär när de öppnade och då var det ganska lugnt. sidney är viktigast så jag började med att fylla kundvagnen med kattmat i olika färger och former samt ökade på hans leksakssamling.
sedan var det dags för mig att fylla på energi för att jag inte skulle bli alltför kinkig. fralla i lösvikt och en smoothie till det blev min second breakfast. efter det var jag redo för nya äventyr.
jag hann med att slänga ner några fler julklappar i kundvagnen innan varuhuset började fyllas på med allt fler människor. ungefär vid elva var det dags att gå skyndsamt till kassan.
det blir jul ändå.

Inga kommentarer: