13 december 2014

göteborg v. halmstad

idag åkte halmstads damlag på en ny utflykt uppåt i landet. den här gången hamnade vi ganska så centralt i sveriges andra största stad. ishallen vi spelade match i låg granne med scandinavium, så idag fick vi värma upp i stadsmiljö till skillnad från andra gånger när vi har joggat runt i olika bostads- eller industriområden i småstäder. det var en ny spännande upplevelse.
matchen förlorade vi ganska storsiffrigt, men resultatet speglar inte riktigt matchen. utifrån de förutsättningarna vi har så gjorde vi en riktigt bra match.
vi ligger sist i serien, det andra laget leder den. vi kom dit med två femmor, knappt. det andra laget hade nästan fyra. pucken studsade deras väg, inte vår.
jag satsade som vanligt på ett gordie howe hat-trick, alltså ett mål, en assist och ett slagsmål. och jag var faktiskt nära att få alla tre. en gång stod jag bakom mål och passade till en tant i vårt lag som var öppen framför mål, men som inte fick in pucken, för den studsade som sagt inte vår väg. en gång fick jag pucken framför mål där jag var hyfsat öppen, men sköt över målet. för pucken studsade som sagt inte vår väg. osså var det den gången när jag stannade framför hemmalagets målvakt när domaren hade blåst och en tant ur det andra laget satte sin handske mot mitt galler och knuffade ner mig. tyvärr hände det där ganska så tidigt in i matchen så jag var inte redo att kasta mina handskar än.
oh well. nästa vecka kanske vi kan plocka nåt poäng i alla fall. 

Inga kommentarer: