10 februari 2014

gravity

jo men jag behöver ju vidga mina vyer, så därför såg jag gravity också, även om jag inte tycker om sci-fi-filmer speciellt mycket. men nu har jag gått igenom de flesta filmer som är nominerade för bästa film på utdelningen i början av mars. fast den här filmen var inte heller mitt glas cola, direkt.
george clooney och sandra bullock svävar i tyngdlöshet runt jorden efter att deras rymdskepp blir träffat av en massa skrot från ryssarna. george clooney lyssnar på countrymusik och babblar på. sandra bullock börjar få slut på syre och vi får se och höra henne kämpa i en timme och trettioen minuter (le doy gracias a dios för att den inte är längre...) mot tyngdlösheten. 
jag kanske hade uppskattat filmen mer i en biosalong med 3d-glasögon, men nu var det såhär kakan smulade sig. två rymdkapslar av fem för en innovativ idé.

2 kommentarer:

Sara sa...

Bullocks syre höll lite väl länge..

Jenny sa...

ja, herrejistanes. hon hade ju lågt syre hur länge som helst :S