26 september 2010

friday night in strawtown


jo men det var roligt i lördags. först ett litet besök hemma hos sofia som hade fyllt år. en påse dropp, vin, magisk bumbibärssaft, fia med knuff och lite b&js gjorde kvällen intressant. när vi sen började prata danska med varandra i vanlig ordning så förstod vi att vi hade samlat på oss tillräckligt mycket mod i flytande form för att kunna dra ut på stan.
vi mötte bradley och hans nyfunna vän från birmingham och gick till morfars en sväng. men vi hade missat en viktig detalj; att jag kanske skulle kommit i min bambidräkt. så vi drog vidare till la coca och satt på deras uteservering, antagligen sista gången för i år, där vi träffade några hockeykompisar. jag var matchmaker för första gången i mitt liv, och vet inte riktigt hur jag lyckades med det. det återstår att se...

på lördagen insåg jag, med tanke på hur jag mådde, att jag börjar bli gammal. jag tror det var lite för mycket variation på dryckerna igår. men alla dagar kan inte vara bra dagar, man måste ju ha dåliga dagar som man kan jämföra de bra med, för att veta att de är... bra. eller nåt. som tur var lagade majsis bajsis mat med greeeeeaaase i.

oh well, nya tag idag.

Inga kommentarer: