04 augusti 2010

livstecken

bara för att visa lite livstecken. här händer inte alltför mycket; semestertider. license to chill. försöka få sommaren att vara så länge som möjligt. slappa. läsa böcker. läsa utbildande tidningar. grilla. sola. fast några större skillnader mellan de två sista aktiviteterna är det nog inte. hälla på en liter grillolja (hawaiian tropic eller inte), vända steken när det passar...

igår tog jag och johannaflohanna gamla bettan ut till eurostop och shoppade loss lite. jag stöttade kanadas ekonomi genom att köpa ett par roots flip-flops som hade ett 70% off klistermärke på sig. och ett nagellack. herregud, vad är det för fel på mig? oh well, vi ska på is om ungefär 2 veckor, så det ordnar nog sig.
och lite senare igår kom majsis bajsis hem från stonelake med en massa bär i olika färger och former som vi bakade paj av.
mitt mission att läsa ut de skönlitterära böckerna för engelska 61-90 innan kursstart går bra, förresten. även lolita och julius caesar ligger i högen med utlästa böcker numera, och jag har gått vidare till jazz av toni morrison.
yes.

Inga kommentarer: